Därför kommer Samar förbli ensam - hela livet!

Nu mina damer och herrar ska ni få veta varför Samar kommer att förbli ensam hela livet. Samar lider av en svår sjukdom - obotlig - som gör det omöjligt att leva vid hennes sida. För ca 2 år sedan diagnostiserades hon med "Jagskylleralltidifrånmigsjukan". Det är värre än vad det låter.

Okej, okej, jag är avslöjad. (Hahahah, inte boksavligt, ni vet; av-slöjad) Jag har sedan två år sedan fått diagnosen "Jagskylleralltidifrånmigsjukan" och jag måste nog erkänna att det blir värre och värre för varje dag. Det började med att jag skyllde ifrån mig när jag blev arg på någon. Efter det började jag skylla ifrån mig om något blev fel. Nu för tiden skyller jag ifrån mig så fort ngt plötsligt och oplanerat händer.

Jag ska ge er ett exempel:
 
Jag sitter dagen innan ett prov och pratar med mamma och pappa...
Jag: Kan ngn av er skjutsa mig till skolan imorron.
Mamma: Neej.
Pappa: Neeej.
Jag: Va? Varför?! Vill ni inte att jag ska komma i tid till mitt prov?
Mamma & Pappa: ?
Jag: ALLT ÄR ASLAN* ERT FEL! ALLT! ÅHHH! NI KOMMER ATT GÖRA SÅ ATT JAG FÅR DÅLIGT! OM JAG INTE KOMMER IN PÅ LÄKARLINJEN ÄR DET ERT FEL! OM JAG INTE GIFTER MIG OCH FÅR BARN ÄR DET ERT FEL! ALLT ÄR ASLAN* ERT HIMLA FEL! NI BARA FÖRSTÖR! JAG SKULLE KOMMA SÅ LÅNGT UTAN ER! DET ÄR NI SOM HÅLLER NER MIG. (Går iväg och surar)

Jag överdriver inte ens. Detta har hänt på riktigt.

Aja, tillbaks till min sjukdom. Oftast är det syrran som får ta skulden då hon alltid är nära till hands. Vill ni ha ett till exempel? (Även detta har hänt i verkligheten.)

Jag och syrran ska gå till busshållsplatsen som ligger ca 8min bort. Syrran går 10 min innan bussen går, medan jag börja springa till den ca 5 min innan den ska gå.

Jag: (Framme vid hållplatsen.) Vi har inte missat den va?
Syrran: Jo, jag såg när den åkte iväg.
Jag: VA? Varför sprang du inte sista biten då?!
Syrran: Vi hade ändå missat den.
Jag: ÅHH! Allt är ditt fel! Om inte du hade varit här hade jag hunnit med bussen. DET ÄR ASLAN* DITT FEL!! ALLT ÄR DITT HIMLA FEL!
Syrran: Jag var här 2 min innan dig! Hur är det mitt fel?!?
Jag: Om inte du var här hade inte jag joggat - jag hade sprungit - då hade jag definitivt hunnit! ÅHH! ALLT ÄR DITT FEL! DU BARA FÖRSTÖR!

Börja ni förstå vad jag vill komma fram till? Saken är, nu för tiden skyller jag inte ens ifrån mig på andra, utan nu skyller jag på mig själv.

Jag: (Har problem med en uppgift på ett prov.) Det är aslan* ditt fel. Du skulle ha pluggat bättre.

Jag: (Ramlar och skrapar knät.) Det är aslan* ditt fel. Du skulle inte ha gått på denna väg.

Jag: (Spyr för att jag har magsjuka.) Det är aslan* ditt fel. Du skulle inte ha ätit det där igår kväll.



She's a maniac, MANIAC!

*Aslan på arabiska betyder "faktist", eller "om sanningen ska fram".

/Samar

Kommentarer
Postat av: Lina

det värsta var inte att han gav mig sitt nr, nej han ville ha MIN PAPPAS NR!! sen MITT NR! sen MIN MAIL! Han fick ingenting till slut iaf hahah. "syster" förstår dig ge han till någon annan "syster"! khalas det är bäst så

2010-04-13 @ 21:59:30
URL: http://linananana.blogg.se/
Postat av: FILLY - FILLYS.BLOGG.SE

Sv: För att det är en vackert ställe, och så lever det människor med samma traditioner som jag själv, det är det som får mig att tycka om Dubai så mycket.Kulturen och hur vackert det är. Inshallah ska jag dit över vinterlovet när jag har sparat pengar. :D

2010-04-14 @ 00:05:39
URL: http://fillys.blogg.se/
Postat av: Fatima

Hahaha ajdå.. Hoppas du hittar något botemedel. ;)

2010-04-14 @ 09:18:27
URL: http://fatimajohansson.se
Postat av: Mohammed

Haha ja botmedel behöver du verkligen :P

2010-04-14 @ 11:54:19
URL: http://cherinomohammed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0