Älskar att cykla

Jag vet inte om jag sagt detta tidigare men jag säger det i alla fall nu: Jag älskar att cykla! Så sjukt skönt! Cykeln är nog världens bästa transport-maskin.

Vem vill ta bussen? Inte jag - den stinker och är trång.
Vem vill ta bilen? Inte jag - den gör mig alltid illamående.
Vem vill gå? - Visserligen jag, men det tar så långt tid.

Istället har jag vänt mig till min kära vän cykeln för att transportera mig. Visst, det är jobbigt att åka runt i Sundsvall som är en himlans berg & dalbana med upp-/ner-/upp-/ner/upp-/nerförsbackar, men Samar har såklart sina tekniker för att besegra dessa dumma backar.

1. Ta det lungt i början & inta inte "stående ställning" förrens du närmar dig slutet. 

2. Lyssna på musik. Det gäller att ha tillräckligt högt så att du ej hör dina andetag. På så sätt kan du flåsa som en galning utan att själv märka det. Fungerar superbra!

3. Låt ALDRIG backen vinna! Det är en tävling och den ska bannemej inte ta hem priset. Gud vad pinsamt att förlora mot en backe lixom!

4. Ha en spellista redo. Det kan passa med en pepplåt vid uppför backarna osv. Själv lyssnar jag alltid på:

"Because it's easy once you know how it's done. You can't stop now it's already begun! You feel it running through your bones - And you jerk it out!"

5. Gör din väg till din väg! (Hahahahahah var bara tvungen!) 


Jag har sagt det tidigare, jag säger det igen - Min rumpa är inte så stor, det var tröjan & vinkelns fel!!!

/Samar

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAAHHAH det känns som att du bloggar om mitt liv, exakt sådär känner jag också! vidrigaste jag vet är buss på sommaren när alla odörer blandas och folk svettas och kliar sig och andas uuuschh

2010-05-03 @ 22:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0