Dress to impress

Impress the teacher that is! Hahaha, vilken tönt jag är. Jag är den enda människan i hela världen som klär sig för att impa på lärarna. Eller "impa" och "impa", mer som "påverka" lärarna. Ni ser, varje gng det är betygsnack känner jag ett behov av att klä mig på ett visst sätt. Det ska säga; smart, inte arrogant. Snäll, inte elak. Osäker, inte självständig. Kämpvillig (is that even a word?), inte hopplös. Därför har jag kominerat den perfekta "Tyck-synd-om-mig-jag-är-en-osäker-amitiös-ung-student-som-vill-komma-in-på-läkarlinjen-och-därför-behöver-jag-MVG-i-ditt-ämne-kära-lärare"-outfiten.


Till att börja med så måste jag ha en ljus sjal. Gärna ljusblå eller ljusgrön, så de tycker jag ser snäll/barnslig ut.


Ljusa kläder så att man se glad ut. På detta sätt hindras de från att göra dig besviken eller liknande.


Platta skor! Klackisar är en Big No No. Speciellt om läraren är kort. Allt klackar medför är ett "kaxigt"-ljud och detta är ju det sista vi vill att de ska tycka. Sympathy is the keyword! Sympathy for the short sad girl!


Om det är ngt plagg/accesoar (så felstavat!) som läraren har påpekat tidigar, make sure you're wearing it! Detta armbad gillade exv. historialäraren för hon hade köpt ett liknande på ngn semester. Därför bär jag det när det är betygsnack för ämnet historia.

Jag inser såklar att detta är en exterm överanalys från min sida, men jag tror faktiskt att det fungerar - lite i alla fall.

/Samar


Kommentarer
Postat av: Daniel

Funkar ju!!



Du ser superAMBITIÖS ut!! Bara utstrålar MVG om dej!

2010-05-03 @ 18:56:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: R

ÅÅH jag som trodde jag var den enda i världen som tänkte på sånt! Du får absolut inte glömma det där speciella leendet på läpparna, du vet "hej-jag-är-jättenervös-för-jag-vill-att-du-ska-tycka-jag-är-värd-mvg-men-du-kanske-inte-gör-det-därför-är-jag-såhär-nervös" HAHA och tänk på att du ska typ hålla händerna knäppta i knät lite blygt också HAHA funkade varenda gång förutom på fysikläraren :(

2010-05-03 @ 22:00:24
Postat av: david

varför skriver du "/samar" efter varje inlägg?? man fattar att det är du som skrivit. det är din blogg haha. craazy

2010-05-03 @ 22:27:01
Postat av: Ana Gina

hahahaha samar du är så sjuk din tönt.

2010-05-04 @ 10:14:27
URL: http://anagina.blogg.se/
Postat av: S.s

hheheheh du e sjuk!

Men din kläder är mkt fina!

2010-05-10 @ 22:37:45
URL: http://darkeyess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0