Why oh why?

Varför går tiden alltid snabbast när man är ledig?! Det är som att man snabbspolar sig igenom alla röda dagar på året och så fort man är tillbaka till verkligheten låser sig PLAY-knappen. Det känns lite småbittert att semestern redan är över, att sommaren lider mot sitt slut. Att 2,5 månaders sommarlov är avverkat och man åter befinner sig på skolområde.

Det absolut bästa med denna sommar är känslan av att man inte har något man måste göra. Under hela gymnasietiden har jag gått runt och tänkt "Det finns alltid något att göra. Läsa på om något, skriva lite om nått annat. Plugga lite där och repetera lite här." Efter studenten kändes det som att en stor vikt lyftes från axlarna och jag visste att jag hade gjort mitt. Dessvärre har tiden som sagt snabbspolats och redan om några dagar befinner jag mig i skolbänken igen.



Hmm, jag undrar om det kommer att ta ytterligare 5-6 år innan jag har ett sommarlov som detta igen?

/Samar


Kommentarer
Postat av: Puffaren

Det finns en matematiskt lösning ;)

2011-08-23 @ 19:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0