Trött i benen

Idag var jag på mitt första kassapass. Gissa om jag gjorde fel och fick skanna om 50 packeterande varor igen? Gissa om jag stog sen ett svettigt fån och försökte förklara varför jag inte förstod ett skit och varför det tog tusen år för att fixa så att skanningen av deras varor skulle stämma? Gissa om jag skulle lyfta på em vara och lyckades krossa en stor glaslampa? Gissa om jag gick in i en tjej med min stenhårda, 5-kilos kassalåda? 

Ja ni läsare, det är bara att gissa. Trots att jag hade några pinsamheter så tycker jag att jag var grym. Är grymt trött i benen dock, det känns som att dom vill gå och lägga sig. 



Jag kanske borde skaffa en sånhär så att mina ben får vila?!

/Samar

Kommentarer
Postat av: Tommy

Min gissning på dina retoriska frågor är ja. Det är jobbigt att lära sig nya saker men det är bättre att vara ny och göra fel än att vara 60 år, ha jobbat där i 40 år och kunna allting perfekt. Frågan är ju om det är time well spent att kunna sköta en kassa på IKEA felfritt eller finns det annat som ger större samhällsnytta att kunna felfritt. Och nu är det roligare för det är nytt och spännande och du är inte uttråkad och behöver inte sitta och dagdrömma om en annan tillvaro :)



Njut av att allt är nytt och svårt och utmaningen du har framför dig att lära dig det!

2011-07-04 @ 14:34:34
URL: http://jobbar.inte.nu
Postat av: Puffaren

jag känner igen mig :S

2011-07-04 @ 23:10:51
Postat av: pinglan

har du också såna härliga IKEAskor som fötterna dör av? Jag hatar mina, men använder dom ändå i brist på annat...

2011-07-05 @ 23:56:57
URL: http://blogg.st.nu/madelene/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0