Beslutsångest

Det här med att välja vilken mat jag ska köpa har blivit väldigt svårt. Eller, blivit och blivit, det har alltid varit svårt att ta beslut, men nu känns det mycket jobbigare än vad det var innan.

Jag står och stirrar på de frysta kycklingfilé-påsarna i 10 min. Jag inser att jag aldrig kan äta 1000g kycklingfilé (har ingen frys så måste laga allt på samma gång). Jag går över till fisk-frysdisken. Jag stirrar på olika typer av panerad fisk i 10 min. Jag inser att jag tog med mig en matlåda med just fisk från Sundsvall.

Jag fortsätter på samma spår och det slutar med att jag köper färsk kycklingkebab (typ strimlat, kryddad filé). Det roliga är att det är just denna kycklingkebab jag stirrat på så många gånger innan när jag handlat. Stirrat, funderat, övervägt, gått vidare.

Det har verkligen blivit så att jag får svårt att ta ställning för småsaker. Jag tvivlar och tvekar och har inte självförtroendet att bara köra på något. Hejsan Uppsala-Samar. Vad kul att du äntligen bestämt dig för vad du vill äta nu efter en timma i mataffären. Nu är det bara att åka hem och faktiskt ta dig tiden till att laga maten. Välkommen till nästa kapitel av "Samars matproblem."



/Samar

Kommentarer
Postat av: Puffaren

u need mat terapi

2011-11-07 @ 21:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0