Utsatt.com

Åhh. Jag sitter på skolans bibliotek. Jag har inte med mig min egna dator utan sitter en snabbis vid en av lånedatorerna. Min mobil har i princip inget batteri kvar och jag är helt ensam. Det är bara skolböckerna och jag.

Jag vet att det säkert låter skitkonstigt när jag säger det, men sanningen är att jag känner mig extremt utsatt just nu. Helt ensam, helt övergiven. Egentligen är jag till och med rädd. Jävligt rädd.

Jag vill inte vara ensam. Jag vill inte vara rädd. Jag vill ha trygghet. Jag vill ha det som förr. Jag vill bara åka hem igen, ta den lätta vägen och ge upp.

Samtidigt så vill jag fightas. Stå på mig. Kämpa för min sak och inte ge vika så fort det blir svårt. Allt är svårt, hela min skolgång har varit både svår och prövande. Kunde jag klara det då så kan jag klara det nu.

Then again, det innebär ju att jag måste sitta här. Ensam, övergiven och utsatt.



/Samar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skrämmer mig sådär litemycket nu =/. Är det så tufft med utbildningen? Har tänkt söka till läkarlinjen utomlands men har ba hört liknande historier..

2011-11-08 @ 18:04:56
Postat av: Anonym

Du stärker de västerländska steriotypiseringarna om tjejer med sjal :P

2011-11-12 @ 13:51:08
Postat av: puffaren

Fin bild btw

2011-11-12 @ 13:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0