Vill gräva ner mig i en grotta - och stanna där.

Jag hatar plugg och pluggets mammas. (Som vi så fint brukar uttrycka oss.) Plugg är inte roligt. Plugg är inte lätt. Plugg är det som får dig att ifrågasätta meningen med livet och varför du överhuvudtaget gör det. Plugg är besvärligt och drygt och himlans himlans elakt. Och vet ni vad det värsta med plugg är? Så fort du förstått det, fått känslan "åh, detta kan jag", ja det är exakt då du ska gå vidare till den punkten det återigen blir svårt och besvärligt. Har jag sagt att jag hatar plugg?

Det känns som att jag har börjat om på 0 (noll) här i Uppsala. Som om jag aldrig gått i skolan en dag i mitt liv och att jag tvingas lära mig vad skolan innebär helt på nytt. Ni vet hur som säger att universitet är en helt annan sak, det stämmer. Ni vet hur dom säger att det är kul att lära sig. Ja, som sagt - den sekunden du förstår (dvs innan du tvingas gå vidare till nästa jobbiga del).

Jag kan knappt hantera det. "Hantera" är spot-on-ordet. Jag hatar plugg. Jag kan inte hantera plugg. Jag hatar plugg för att jag inte kan hantera plugg.

/Samar

Kommentarer
Postat av: Asiya

I love your honesty! Plugg är förj*vligt!!!! gaah. Och ja, universitet.. främst läkarlinjen får en att känna sig som newbie. f*ck skola... för nuet. Börjar 2012.................................................. ska se till att vila ut. Goodluck

2011-11-01 @ 19:32:20
Postat av: A

ps.



Du är stark! fixat drygt två månader i medschool utan att ha tappat hoppet eller något. You go girl. Min kusin hoppade av.. but u, i believe in u. u can do it. lolzzz

2011-11-01 @ 19:34:00
URL: http://llsken.blogspot.com
Postat av: Tommy

Det är inte roligt att göra saker man inte är motiverad att göra. Plugga kan vara jobbigt och tråkigt om man hellre vill göra annat. Det kan vara lika jobbigt om man inte vill göra annat än plugga och lära sig saker, det är jobbigt att aldrig ta sig ledigt och det är jobbigt att lära sig flera olika ämnen. Tacka vet jag se på serier som 2.5 män, The big bang theory och Gossip girl. DET är mediativt och soft.

2011-11-01 @ 22:19:38
URL: http://jobbar.inte.nu
Postat av: S.M

Håll ut inshAllah. Tänk på vilken nytta du kommer att göra sen när du är legitimerad läkare. Det bästa rådet jag kan ge vid dessa plugg-ångest-tillfällen är att tänka på slutdestinationen och hur bra du kommer att ha det då. En dag kommer du inshaAllah att blicka till baka och vara stolt över att du tagit dig igenom dessa hinder.

2011-11-02 @ 19:17:34
URL: http://sugarmanias.blogg.se/
Postat av: Puffaren

Du kmr vänja dig med tempot innan du tar examen ;)

2011-11-02 @ 21:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0