Är det snarkningar jag hör?!

Seriöst?! Är jag hemma i mina föräldrars sovrum eller är det min farfar som sover i min säng?? Är det på fullaste allvar snarkningar jag hör?!

Jag sitter i mitt rum och "studerar" medan jag förundras över det irriterande ljudet som kommer från väggen intill. Plötsligt slår det mig att rummet brevid är mina hyresvärders gästrum och att det troligtvis är SNARKNINGAR som håller mina tankar igång. Vad tusan? Egentligen är det en relativt tjock vägg, men det finns ett litet "hål" imellan där en TV kabel går igenom, ett "hål" som troligtvis förstärker snarkningarnas intensitet. Det är helt otroligt!





Herregud vad jobbigt. Hoppas deras gäst åker hem snart.

/Samar


Kommentarer
Postat av: Aysha

Hej, du verkar vara en riktig ambitös tjej och jag har precis hittat hit till din blogg! (Ana gina) :D Du läser väl läkarlinjen just nu i Uppsala, right? Själv är jag en 17 årig tjej som går andra året på nv-programmet. Trots den hårda konkurrensen har du kommit in på läkarlinjen, mashallah. Min fråga lyder, hur lyckades du??, (högskoleprovet, gymnasiebetyg etc.????)Har du några tips på hur man lyckas få bra betyg i ämnen som är väldigt krävande och som man kanske egentligen inte är så intresserad av? Mvh :)

2011-09-09 @ 23:10:10
Postat av: smr

Hej Aysha!



Jepp, har precis börjat min utbildning här! :D Jag sökte faktiskt in med betygen direkt från gymnasiet och blev väldigt förvånad att jag kom in.



Grejjen med betygen är väl den, får du Mvg i 1:an är det relativt lätt att hålla det uppe. Var tydlig med varje lärare vad du har för mål och varför det är så viktigt att du håller ditt snitt.. Visserligen är det mer eller mindre svårt att lyckas i de olika ämnerna med min princip bruka vara "du behöver inte vara bäst på något, bara tillräckligt bra på allt". Behöver du extrastöd i något ämne, "kräv" det.



(Du kan ju alltid kolla in min pluggvideo i menyraden brevid.)



Harebra! :)

2011-09-10 @ 15:23:22
URL: http://retardsunites.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0