Inte igen!

"Vart är jag?" "Vad gör jag?" "Vart bor jag?"

Snacka om att jag fått orienteringshybris. Jag tror mig kunna Uppsala ut och in (förutsatt att jag har en karta) och ger mig därför ut på obeprövade färder med spännande resemål. Senast: How about I take a trip to IKEA after school?! It's only like 20 min away?! Problemet är inte att jag tappar bort mig, för det gör jag inte, utan jag råkar alltid köra liiitttee för långt eller så svänger jag av vid korsningen för tidigt/sent. Jag inser ju direkt att det är fel och vänder, så man kan ju inte riktigt säga att jag är lost.

Problemet uppstår då jag gör TUSEN småfel på en färd och tar upp kartan för att påbörjar en ny, altrad väg till mitt resemål. Jag hittar till rätt bilväg på karta och följer den. Dessvärre är det så att jag inte riktigt förstår logiken i att självaste cykelvägen inte går parallelt med bilvägen! Om jag säger såhär: jag hamnade på sidan av en 70-väg och blev skiträdd. "Vad fasiken gör jag?!" blev den stora frågan.

Efter mycket improvisation och en hel del lokalsinne kundde jag dra mig åt rätt håll. Efter att ha funderat riktigt, riktigt mycket över vart jag bor så tog jag mig hem helskinnad. Det värsta är dock att jag inte lärt mig ett smack från detta, utan kommer troligtvis ge mig ut på liknande äventyr så snart som imorgon. Honestly, I'm sharpest tool in the shed.


Om jag var en pingvin...

/Samar

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är en trafikfara :P:P

2011-09-05 @ 20:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0