På citygross

Cyklade nyss till City Gross för att införskaffa lite glass. På väg ut ur affären ser jag en gammal gubbe (60-65) som ler mot mig. Jag ler såklart tillbaka och fortsätter ut mot cykeln. När jag står och låser upp cykeln så kommer gubben ut och stannar upp vid mig.

- Jasså du ska cykla hem?
- Jaajamensan! (Ler åt den glada gubben.)
- Det var en fin cykel du hade.
- Tackar! (Fortfarande glad)
- Du får vara rädd om den, så ingen stjäl den!
- Ja, det ska jag. Låser den noga varje gång. (Fortfarande glad.)
- Vad fin du är.
- (Tänker NOOO, men behåller den glada piprösten.) Okej. Hejdårå!

Ibland är jag för naiv för mitt eget bästa. Jag tror alltid att gamla glada gubbar bara är gamla glada gubbar.

/Samar


Kommentarer
Postat av: pinglan

han tänkte nog i sin trattskalle att man kan va snygg fast man har slöja. OCH prata svenska. OCH cykla. OCH handla på citygross...

2010-07-11 @ 14:32:07
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0