Baba: "Imorgon kommer detta upp på barnens blogg."

Strax innan vi ska sätta oss ner för att äta middag står jag mamma & pappa i köket. Mamma ser en kändis från TV:n i vardagsrummet och ska berätta till pappa att han missat Whatshisface. Hursomhelst frågar jag vem det är och får hela hans livhistoria...

Mamma: Den här mannen var gift med en blind kvinna. Han älskade henne mycket. Han tog hand om alla hennes små behov och gjorde verkligen allt för att göra henne lycklig. En dag sa hon att han ville ha tillbaka sin syn och då fixade han (& betalade för) ögonoperation.
Jag: Okeh?
Mamma: Sen när hon fick tillbaka sin syn, såg hon att hennes man inte var snygg (hon hade gillat snygga män innan hon blev blind) och hon skiljde sig från honom.
Jag: Men Gud vad taskigt!
Pappa: Bte3rafi, law ana'b mahalo... Babozelha 3jonha. [Vet du vad... Om jag var i han skulle jag ha punkterat hennes ögon så hon blir blind igen.]

/Samar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0