"Hej på dig, jag menar inget illa nu men alltså ni kallar er för muslimer och reilgiösa och hela familjen finns på internet? Varför har du ens en blogg? Ni lever ju då som alla andra, så slöjan är nog onödig."











Fick världens konstigaste kommentar nyss. Fatta inte ens vad personen vill ha sagt? Är det elakt, eller ärligt? Jag fattar inte ens vad problemet är? Vet inte ens vart jag ska börja... Vi kan väll ta en mening i taget:

"Hej på dig, jag menar inget illa nu men alltså ni kallar er för muslimer och reilgiösa och hela familjen finns på internet?"
Får man inte vara på internet om man är muslim? Får vi inte ha facebook, hotmail & bloggar som alla andra? Helt ärligt fattar jag inte ens hur en människa kopplar ihop islam med internet?!? Om du läser detta - snälla, förklara vad du menar, för jag fattar inte. Är det haram att vara ute på internet? Är det haram att skriva om sitt liv och berätta till andra om saker som händer i familjen? Eller du kanske syftar på faktumet att jag lägger ut bilder? Jag lägger ut anständiga bilder och ser inget fel i det.. Som sagt, snälla, förklara vad som gör mig oreligiös för att hela min familj finns på internet?

"Varför har du ens en blogg?"
Jag har en blogg för att jag tycker att det är kul. Mina kompisar läser den och jag håller mig uppdaterad med dem. Dessutom tycker jag det är sjukt kul att gå tillbaka till gamla inlägg och läsa, bara för att se hur jag kände/tyckte då. Som sagt fattar jag inte heller problemet med att blogga? Min äldre syrra bloggar. Min yngre syrra bloggar. Min lillebror bloggade. Min mamma bloggade t.o.m. Det är inte som att jag skriver: Jag ska ut med min pojkvän för vi ska supa & jag hatar mina föräldrar osv osv.

"Ni lever ju då som alla andra, så slöjan är nog onödig."
Jag visste inte att man måste leva annorlunda för att vara muslim? Bara för att jag har slöja och är muslim så betyder det inte att jag inte har ett liv. Jag är som vilken annan 17-åring som helst! Jag fattar dessutom inte vad som får dig att tro att vi lever exakt som alla andra. Är det för att jag bloggar? Jag skriver om plugg, familjen & kompisar. Bör jag ta av mig slöjan och sluta leka muslim?

Om du ser detta, maila mig på [email protected]. Helt ärligt, jag är inte sur eller liknande, vill bara veta hur du resonerar.

/Samar

Kommentarer
Postat av: pinglan

Åh, shit. Vissa fattar verkligen inte ens varför deras näsa alltid pekar framåt! Det är nästan skrattretande! :P Nä, om vi låtsasmuslimer allihopa skulle åka på en enda stor chartersemester tillsammans och bada nakna och dricka sockerdricka spetsad med vodka. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHH! Nu måste jag gå och avlida en smula, för jag blir så trött:P

2010-05-25 @ 20:03:57
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Miljoner tack! :D



Förövrigt, väldigt inskränkt kommentar av personen i fråga. Skulle uppskatta om du la upp svaret (med personens tillåtelse) på bloggen :)

2010-05-25 @ 22:12:59
Postat av: R

HAHA glömde..

2010-05-25 @ 22:13:12
URL: http://beyondletters.blogg.se/
Postat av: smr

Jadå, det lovar jag - om jag i huvud taget får ett svart :)

2010-05-25 @ 23:14:06
URL: http://retardsunites.blogg.se/
Postat av: Lina

hahhaha asså finner inte rätt ord att säga:P:P

2010-05-27 @ 14:48:33
URL: http://admin.nextinfashion.se/linananana
Postat av: rouane

Jag tycker det är så sjukt hur folk anser att man måste vara på ett visst sätt bara för att man är muslim. Som om man är en djurart. Typ "Men du är ju groda, du ska ju inte kunna flyga" Allvarligt talat, Muslimer är individer som alla andra och alla muslimer är inte lika och för att en muslim gör något, så gör inte alla muslimer det! Kände bara för att skriva av mig haha

2010-05-27 @ 18:50:38
URL: http://idependonme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0