STUDENTEN

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och gett mig in på det utlovade studentinlägget. Hoppas det duger. :)

Så dagen började med champangefrukost & mösskrivning 7.30, sen skyndade jag mig hem igen för att klä mig och göra mig "fest fin"... Drog till skolan och hade en halvpinsam träff med mentorerna följt av den officiella NV-avslutningen. Här blev det stipendiumutdelning och jag kammade faktiskt hem två stycken. Det första på 10 tusen för goda studieresultat, det andra på 1 tusen för mitt engagemang i skolan. 

NV-avslutningen följdes av lärarlunch med alla skolans studenter och Vagant-rankningen avslöjades. (Vagant är tävligen vi hållt på med hela året för att avgöra vilken plats man får springa ut på.) Vår klass kom 2:a (av 15) och vi blev såklart överlyckliga (1:an var given för esteterna som alltid varit på topp). 

Utspringningen var helt OK, men det var inte förren jag såg min familj och mina vänner som allt slog mig. Som ni kommer att se på bilderna så bölar jag sönder, sekunden jag såg dem så släppte allt och tårana (floden egentligen) bara kom. Det var en blanding av lycka och lättnad. Hursomhelst så hoppade vi sen på flaket (som var bland det roligaste jag varit med om) och jag såg ut som ett speedat fyllo.  

När allt var klart åkte jag barfota hem för att vila upp mig en aning. Gick på en studentmottagning och drog sedan ut med kompisarna på kvällen. Såklart var varenda student fett pepp och det vart grymt kul. Kom hem strax efter 3 och var helt slut. Dagen efter hade vi en jättefin (STOR) studentmottagning hemma och det kändes som att det blev avslutet på hela grejjen. Min supergulliga familj hade jobbat i flera dagar inför studentmottagningen så jag vill bara säga avsluta med att säga: Tack familjen! ♥























Studentmottagningen dagen efter:









/Samar

Kommentarer
Postat av: Anonym

snygga bilder men en fråga dricker du champange

2011-06-24 @ 18:02:44
Postat av: smr

Nej, det är en alkoholfri hallonchampange jag fick av några vänner.

2011-06-25 @ 01:36:53
URL: http://retardsunites.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0