Man skulle kunna tro att vi bara har ett dass i hela huset

Så vi har totalt 3 st badrum i huset. 3 STYCKEN!! Sekunden jag går på toa råder hysterik. Jag blir helt galen! När jag låser dörren kommer syrran: "Åhh! Skynda! Jag måste gå in. Du ska alltid vara på toa."

Dessutom brukar jag ta med mig datorn och kolla på film när jag badar. Min mamma blir helt galen. Var 5e sekund hör jag: "Samar? Lever du?". Sen surar dom på att jag är inne så länge. Men vet ni vad, saken är; INGEN BEHÖVER ENS GÅ IN PÅ TOAN! Så jag ska alltså skynda mig för att den ska stå tom? ÅHHHHH!!!

Behöver jag påminna er om att vi inte bara har en toa, utan TRE! Sannorlikheten att alla ska vara upptagna sammtidigigt är 1/6 * 1/5 * 1/4 dvs 0.83%. Mindre än 1%!! Åhhhh! (För alla er där ute som inte förstod varför sannorlikheten blev 0.83% så kan jag enkelt beskriva det med ett träddiagram. Fråga bara så förklarar jag *host* Jazz.*)



/Samar


Kommentarer
Postat av: jazz

hahhaha draaaa!!! min grej kanske inte ar sannolikhet men nar det galler rymdgeometri kan du minsann lita pa mig!!!

2010-02-08 @ 20:31:48
Postat av: jazz

vad är grejjen vrf uppdaterar ni inte? har ni gett upp hoppet? ni får en dag på er, har ni inte uppdaterat så har ni förlorat en läsare och då kommer ni därmed ha noll läsare!

2010-02-09 @ 22:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0