At Matalan

Jag och syrran var och shoppa häromdagen på "Matalan". Syrran skulle köpa en ny läderväska och när vi kom till kassan hade hon en minst sagt rolig konversation med en töntig tonårskillen som stod på andra sidan kassan.
Syrran: Hello.
Killen: Hello. Do you have a Matalan-card?
Syrran: No.
Kille: Would you like a Matalan-card?
Syrran: No, I'm not from around here. I don't even live in the UK.
Killen: Mmm (kollar pinsamt)
Syrran: I was just wondering, is there a warranty on this bag?
Killen: I donno. I'll ask somebody. (Ropar på sin kompis som säger att han ska kolla upp det.)
Vi står och väntar i tystnad i 2 min. Han ropar på sin kompis och mumlar lite för sig själv. Undviker ögonkontakt och försöker få kontakt med sin kompis igen.. Efter ytterligare 3 min kollar han upp nervöst.
Killen: (Skäms lite, som i filmer) So you don't want the Matalan-card?
Syrran: Eh? No?
Killen: (Mumlar besviket) No. Of course not.
Det hela slutar med att syrran skiter i frågan för att killen ska slippa sitt lidande. Jag dog på plats.
Den problemskapande väskan.
/Samar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0