Nytt talessätt

Hemma hos Khwaiter-familjen har det på senaste tiden vuxit fram ett väldigt uttrycksfullt (ironi) uttryck. Detta uttryck, eller "talessätt" om ni så önskar, används främst av mamma Maha eller storasyster Nada för att klacka ner på dotter/lillasyster Samar. Varje gång jag gör något dumt:

-Säger att 5 + 7 = 13
-Påstår att månen går upp en gång om året
-Letar efter skor jag har på mig, eller
-Får utbrott på andra för något jag själv gjort


Ja, varje gång jag gör något dumt så ska de alltid kontra med ett "Och du vill gå ut med 20,0" alt. "Mesh fahma kef betjibe ente MVG?" (Hur skjutton får du MVG:n?)

Jag är så trött på att alla ska mobba mig för att jag är en pluggis! SNÄLLA KAMTARPOSTEN, HJÄLP MIG!! Hur ska jag få min mamma & syster att sluta mobba mig?! Är det någon annan där ute som är bra på att plugga men är annars helt jädra blåst?! KP, VAD SKA JAG TA MIG TILL?!?!


En blåst Samar sitter fast i en brunn. En bild säger mer än 1000 ord, som min vise kamrat 3abd-el-3akel (aka. Bo) bruka säga.

/Samar

Kommentarer
Postat av: Alaaa

säg typ jag bryr mig bara om Framtiden !!:)

2010-12-06 @ 17:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0