Är du dum i huvudet?!

Ibland kan jag bli så jädra förbannad på människor att jag inte ens kan förstå hur de handlar och tänker som de gör. Vissa bör helt enket gå om skolan och lära sig om empati, konsten att dela med sig samt en hel del allmänbildning. Asså jag förstår inte grejjen. Helt puckade i huvudet.

Min ilska grundar sig i en artikel jag läste på st.nu. Sundsvalls dagstidning. Artikeln handlar om Afrikas Horn och den talar om behovet de utsatta är av mat, vatten och hjälp. Den vädjar därefter till läsaren att skänka en slant till någon hjälporganisation och vilken nytta detta bridrag hade gjort. Någon idiotisk, hjärtlös människa har därefter kommenterat följande: 



Jag visste inte ens om att det fanns människor som var såhär själviska. Herregud. Jag skäms.

/Samar

Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

haha lol ! :D ska jag skratta åt dem eller börja gråta för jag skämms också ! asså seriöst hur självisk får man va??? :O inte får man döma enligt islam och ge dem en sådan blick heller ---> o.O

2011-08-09 @ 04:26:04
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Pinglan

Omg! Vad ska man säga?

2011-08-09 @ 15:22:37
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Noor

Är mållös.

2011-08-09 @ 16:33:45
Postat av: Puffaren

Typiskt kolonialistiskt tänkande...

2011-08-12 @ 01:32:47
Postat av: asiya

Så jv!a sorgligt! Har läst en massa kommentarer som lyder såhär: ''varför ska vi hjälpa afrika, vi borde hjälpa våra egna'' ........''afrikas korrupta regerings fel är det, varför inte göra så dem gör något åt det.'' eller en som ja tkr e rent av hopplös....''situationen i afrika kommer aldrig bli bättre, oavsett hur mkt vi skänker om... så varför inte sk!ta i?'' or ''varför ska vi betala, om rika människor delade med sig istället för att lägga pengar på stor fet mansion, lyxliv så skulle situationen inte finnas.. rika ska ge till fattiga.'' Blir förbannad av att läsa kommentarer.. så jag helt enkelt står över.

2011-08-12 @ 14:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0