Trygghet

Det finns seriöst väldigt få saker som jag uppskattar lika mycket som en dusch. Det är en sann psykisk rensning. Älskar symboliken. Hur hela processen går till. Rensning. För några år sedan - under en tid då jag var deprimerad - brukade jag alltid duscha, bara för att få vara ensam och bearbeta mina tankar. Idag är det inte alls lika avgörande som innan, men det kommer alltid vara en tröst som finns där. Helt galet hur en vardaglig handling kan vara så givande.. Det måste ju vara som de säger: "Rutin ger trygghet." Som tur är (alhamdullah) så har jag all rutin jag kan önska mig. 



/Samar

Kommentarer
Postat av: puffaren

intressenat hur det kan skilja sig från person till person, jag brukade trösta mig för en tid sen genom att spela piano...

2011-03-23 @ 21:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0