Samars reflekterar:

Nu ska jag ta mig tiden att svara på ALLA (hmm, 2 (hh är diskvalificerad)) kommentarer jag fått..

Om du nu blir en läkare - inshalla - vad för slags läkare vill du bli?
Jag har säkert sagt det 1000 gånger, så alla läsare som är trötta på mitt tjat kan hoppa direkt till nästa fråga. Till alla er som undrar: Drömmen är lätt kirurg! Jag kanske ändrar mig när jag väl kommer igång med utbildningen, men än så länge vill jag gärna skära och pussla med en människokropp på bordet.

Kan du ge mig några tips på hur man kan bli ett mvg barn, trots att man är blyg, lite deppig ibland och inte vågar ge allt i skolan? Går i nian just nu och ska snart börja gymnasiet, vill verkligen ha mvg i allt..
Hade börja med att säga att det viktigaste inte är att vara ett "mvg-barn" (hatar uttrycket, som om man blir bättre än alla andra), utan att du bara gör ditt bästa och sen får betygen komma som de kommer. Mitt tips (om man inte är en cirkusclown som jag då) är att man avsänder rätt typ av vibbar till läraren. Var tydlig med att berätta att du verkligen satsar stenhårt, att du är lite blyg i grupp men att du verkligen försöker. Sen är det viktigt att kunna prestera (detta vet du säkert redan).. Plugga bra inför proven. Lägg ner mycket tid på inlämningsuppgifter och genomarbeta dessa väl! Som sagt dör du inte av att inte ha mvg, du går bara i 9:an och dina betyg definerar inte vem du är. 

Sen kan du ju alltid pröva mina andra pluggtips:



/Samar

Kommentarer
Postat av: hanna j

du är världens bästa mieeeep-are.

komplimanger!

2011-03-22 @ 17:02:18
URL: http://azkaban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0