HATAR SKÖNHETSIDEAL

Mitt hjärta brister när jag läser och hör om personers fight med skönhetsidealen. Jag blir så arg. Känner mig så hjälplös. Vem fan är det som säger att man ska se ut på ett visst sätt?! Att skönhet kommer genom svält och operation? Att du ska må dåligt i dig själv. Ångest. Utanförskap. Ensamhet. Besvikelse efter besvikelse efter besvikelse. Självbestraffning och självhat. Vem fan sätter grunden för sköhetsideal?! Varför ska människan behöva falla offer för det? Helvettes jävla skit.

Mitt hjärta brister.



/Samar

Kommentarer
Postat av: tommy

Bra skrivet. Förr var idealen att vara tjock och vit för slavarna hade inte råd att äta och var ute och blev bruna så överklassen ville inte likna dem som var smala och bruna. Nu går vi (och överklassen) till gym och solarium för det är inne att vara smal. Snart är det nog inne att vara tjcock och blek, bara att invänta den trenden ;)

2011-05-12 @ 23:47:55
URL: http://backap.blogg.se/
Postat av: puffaren

Word!

Vi lever ju trots allt i ett sexistiskt europa där kvinnan är förtryckt av det västerlänska idealet!

2011-05-13 @ 02:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0