IRONI

Kom att tänka på en rolig grejj som inträffade igår kväll. Jag och lillsyrran sitter på övervåningen och kolla på eurovision. Storsyrran sitter på nedervåningen och gör detsamma. När Israel ska dela ut poängen säger jag till lillsyrran "Vi kommer få poäng av dem. Vi får alltid poäng av Israel." Samtidigt, som vi (Sverige!) (lagom patriotisk) får 12:an hör jag syrran ropa:

-Samar!! Samar hör du mig?! 
-Ja?
-Såg du vad Israel gav oss? Tror du de vet om att de gav sin 12:a till tävlingens enda palestinie?!

Ironi var ordet.



/Samar

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej



Har just hittat hit via en annan blogg.

Kul att du vill bli läkare, det behövs verkligen fler kvinnliga läkare idag.



Nu ska jag läsa vidare i din blogg :-)



Med kärlek Sara

2011-05-16 @ 07:00:09
URL: http://yasa-minlillafamilj.blogspot.com
Postat av: R & S

sv: nej, ingen i våran familj läser våran blogg. Dom vet inte ens om att den existerar, den är anonym c:

2011-05-17 @ 23:04:44
URL: http://feelthebones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0