Kan ni tänka er

Det var 11 veckor sedan jag flyttade hit. Den 27 augusti för att vara exakt. Det är snart 3 månader! Herregud, jag är så stolt över att jag lyckats klara mig så pass länge.

Jag ska erkänna en sak. Häromdagen skulle jag räkna hur länge jag bott i Uppsala. Jag räknade fel (något jag inte upptäckt förren nu), och jag fick det till 5-6 veckor. Gud vad ledsen jag blev. Det kändes ju som att jag varit här så mycket längre (vilket jag faktiskt hade, något jag inte visste då) och jag kände mig så besviken över att det bara gått 1,5 månader. Jag hade fått höra att efter 3 månader är du "inne i det" - och 1,5 mån är precis halvvägs, inte mer, inte mindre.

Nu några dagar efter mitt missräknande kan jag känna mig väldigt glad över att det faktiskt är 11 veckor som gått. SKÖNT, nu är jag nästan över 3-månader-sträcket och jag kan känna redan nu att det faktiskt är helt OK här i Uppsala. (Hahaha, denna känsla kom då exakt efter att jag klarat första tentan..) Visst har jag studer där jag önskar att jag var i Sundsvall igen, men det är inte alls lika överväldigande som i början.

 

Jag tänker ge mig själv en ordentlig, sinnesjuk klapp på axeln. Jag har klarat 11 veckor av mitt nya liv. Am I tuff or what?!

/Samar


Kommentarer
Postat av: Anonym

shatora samora mamma

kefek habibti mabrok alnaja7 ja helwa

bravo 3liki , ana 3arfa inik shatra kter kter kter

vi ses nasta veckan i uppsala bossa kbira

2011-11-11 @ 10:47:54
Postat av: Svarten

11 veckor den 11-11-11 :-) Det går säkert bra. Själv tänkte jag bara stanna här i ett år. Nu har jag bott här större delen av mitt liv. Och trivs jättebra.

2011-11-11 @ 12:00:47
URL: http://svarten.blogspot.com/
Postat av: pinglan

wihoooo! duktigt! första tentan! 11 veckor! resten kommer gå sketabra!

2011-11-11 @ 14:03:55
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Hel

Så jävla cool.

2011-11-11 @ 14:44:44
URL: http://fordaystocome.blogg.se/
Postat av: modi

Jag tror precis att du slog rekord i att ha fula gifs. true story.

2011-11-11 @ 15:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0