Ett husdjur?

Folk i min omgiving har sagt till mig att jag bör skaffa ett husdjur och jag börjar faktiskt fundera starkt på det. Helst vill jag har något gosigt som jag kan hålla om, men samtidigt så skulle jag nog ogilla det efter ett tag speciellt när man börjar äckla med päls över hela stället och en lägenhet som luktar djur. Å andra sidan så skulle jag offra ganska mycket för att veta att det inte står en helt tom lya som inväntar mig utan att det faktiskt är något där som är beroende av att jag kommer hem. Å-andra-sidan-igen så är jag ledsen över att behöva erkänna att jag med relativt stor sannorlikhet skulle lyckas döda denna varelsen, antingen genom att övermata elr undermata, att övergosa elr undergosa, eller att jag helt spontant bestämmer mig för att sova över hos en kompis och glömmer bort att jag har en liten sötnos som måste matas.



Jag vet inte jag, både fördelarna och nackdelarna är ganska stora. Tänk att ha någon liten gullsak, men tänk vad jobbigt när den inte är sådär megagullig längre. Jag har i alla fall tänkt börja med att få in lite växter i huset, det är ju ändå någon typ av liv. Växter kan leva och dö precis som vi människor och det skulle säkert ge en lite mer energi när man inte bara ser stenhårda (eller mjuka) döda möbler.

/Samar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0