Kunskap är GULD

Jag var på en kort utbildning idag tillsammans med bla. storsyrran och mamma. Det var EXPO som stod för föreläsningarna och det hela handlade om SD:s historia, deras olika argumentationstekniker och deras olika angrepps-mål. (Ja, jag kan ha hittat på det där ordet.) Det var verkligen SKIT-INTERSSANT. Jag lärde mig så mycket nytt, hur man ska "hanskas" med deras politiska åsikter/attacker samt hur man ska kunna argumentera emot främlingsfientliga åskter. Det hela var väldigt upplysande och självstärkande. Fick verkligen en riktig boost av att vara där.

Jag var tvungen att åka hem nu lördag kväll (kom dit fredag kväll) vilket är lite tråkigt, men jag hade faktiskt turen av att bila hem med föreläsarna vilket gav utrymme för mycket fler intressanta diskussioner (och även gav mig chansen att snacka med människor om saker som inte BARA handlar om plugg eller ångest.) Trots att jag kände viss seperationsångest när jag var tvungen att ta mig hem -ensam- den sista biten, så var det väldigt kul! Denna helg gav mig så mycket mer än vad jag föväntat mig. Fem toast av fem möjliga.



/Samar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0