Svar till det som inte var en frågestund

Goddag damer och herrar där ute! Nu har jag bestämt mig för att svara på alla frågor som kom upp när det inte var en frågestud. Jag ska svara på alla frågor och om det är så att någon av er tänker "men du svarade aldrig på min" så kan jag försäkra er om att jag svarar på alla, men har formulerat om själva frågorna lite så att det blir lättare att överblicka.

Sen vill jag bara säga att jag är så galet skrivglad (tänk pratglad fast i bloggande format) så alla svaren blir förmodligen väldigt långa. För att alla ni inte ska slippa dö så kan jag plublicera dom i omgångar. Vi börjar med de luftigaste här. :)

Vilka består din familj av?

Min fina pappa och min fina mamma och min fina storasyste och min fina lillebror och min fina lillasyster. Den absolut bästa familjen man kan tänka sig i hela världen!

Jobbar du samtidigt som du pluggar? (Du skrev tidigare någon gång att du hade strul med lönen.)

Nej, det gör jag faktiskt inte. Lönen var från sista biten av sommaren och jag tror dessutom att den var försenad, det var därför jag blev förvånad. :)

Hur hanterar du grupptryck?

Har nog aldrig fundera på det. Våga stå på sig för att man vet att det är en själv som ska ställas till svars för sina egna handligar? Känns som att man inte kan skylla på Pelle och Kalle när någon frågar varför jag, Pelle och Kalla gjort si och så. Sen är det väl lite olika från situation till situation men att våga vara sig själv - eller "annorlunda" är värt att kämpa för.

Vad fick du för resultat på högskoleprovet?

0,9. Två gånger på rad. Jag gjorde HP första gången i slutet av tvåan, det andra i början av 3an. När jag kom till sista terminen i 3an kände jag att jag inte ville göra det igen (trots att jag trodde det var helt nödvändigt för att komma in på läkarlinjen) och bestämde att det inte var "värt det" utan att jag hellre försöker om ett halvår om det skulle vara fallet.

Vart skulle du vilja jobba sen när du är färdigutbildad inshaallah?

Jag vet att det låter lite klyschigt men jag vill jobba utomlands när jag blir färdig, iallafall under en period. Tror detta skulle få mig att växa som person och verkligen kunna uppskatta mitt liv så mycket mer.



Random bild för att komplettera randomheten av inläggets olika frågor, check.

/Samar

Kommentarer
Postat av: Anonym

TACK FÖR GRYMMA SVAR!

2011-10-30 @ 14:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0