Oj, hade inte ens sett det!

Angående den livliga diskussionen kring bilden nedan: Jag måste bara få säga en sak, sen får ni alla ha de åsikter ni önskar att ha.

Jag är en vuxen muslim som kommer att stå till svars för sättet jag agerar på. Jag befinner mig i en period av mitt liv där jag helt plötsligt omringas kring människor jag aldrig träffat innan, där jag själv får välja vilken roll jag vill ha, samt hur jag vill att andra ska uppfatta mig. 

Ja, jag har slöja. Ja, jag dricker inte, jag har inget förhållande och jag gör det jag själv känner är lämpligt. Självklart inser jag att jag har en roll som muslim att spela, där "speiella regler" (dom jag satt för migsjälv) gäller och detta är en gräns jag inte tänker passera. Sen vad någon där ute anser vara lämpligt eller inte är ju helt upp till er.

Bara för att jag är muslim så kan jag inte hindras från att vara mig själv och faktiskt leva det liv jag känner att jag har rätt till. Folk har en tendes att sätta specifika gränser till tjejer med slöja och i ärlighetens namn så är det väldigt orimligt att försöka mäta upp till dessa. Vissa tycker att tjejer med slöja inte bör sminka sig, ha klackskor eller se "uppfixade" ut. Andra tycker att detta är att överdriva. Vissa tycker att tjejer med slöja bara kan ha tjejkompisar, andra tycker detta är att överdriva. Vissa tycker att tjejer med slöja inte borde "gå ut" (menar INTE klubba) medan andra tycker att detta är att överdriva.

Jag tycker att jag, MED SLÖJA, kan ha smink, klackskor, killkompisar, vara bland människor som dricker och ändå känna att jag vet vem jag är och vart jag står. Att jag skojjar med mina klasskompisar på bilden innebär inte att jag har andra avsikter. Jag varken flörtar eller liknande med någon och jag tycker att det är en viktigare gräns än att man "apar-sig".

Jag fundera faktiskt på om jag skulle lägga upp bilden eller inte, sen insåg jag: "Vadå, jag gör ju inget fel." Jag är samma person som jag alltid varit och kommer inte försöka vara mer eller mindre än det. Jag är ingen nunna, men jag är inte motsatsen heller. Försök att inte dra drastiska slutsatser från allt ni ser och snälla lämna de förutfattade meningar utanför.



/Samar

Kommentarer
Postat av: petra

Lev ditt liv syster och bry dig inte för folk kommer alltid ha sina åsikter. <3

2012-01-22 @ 12:14:13
Postat av: Noura

Anledningen till att jag bytte blogg och så gott som lämnade både barn och allt annat privat utanför, är för att det faktiskt tär efter åååååååår av harampoliser. Det spelar ingen roll vad man gör, med vem man gör det och när man gör det, så är det alltid någon som kommer med pekpinnen och påstår sig veta hur mycket muslim man är. Eller inte är rättare sagt. jag tröttnade helt enkelt. Det var inte kul att blogga längre, inte ens för min egen skull. Så nu har jag en astråkig blogg som handlar om... INGENTING! den har knappt några bilder, ingen musik, inga filmtips, den berättar sällan vad jag gör om dagarna osv osv. Men det är ingen som är där med pekpinnen än i alla fall :P

2012-01-22 @ 14:58:27
URL: http://nouramuslim.blogspot.com
Postat av: Noura

åh, just det, jag gjorde just en film för ett tag sen, som innehåller en vaggvisa. Å nej, nu kommer någon komma med pekpinnen i alla fall :P

2012-01-22 @ 14:59:36
URL: http://nouramuslim.blogspot.com
Postat av: A

Ditt liv dina val, lätt att folk attackerar det dem inte håller med. Det tänker inte jag göra utan, lämnar bloggen din. Enklare.

2012-01-22 @ 21:27:07
Postat av: Anonym

samora bry inte dig om vad andra tycker , slösa inte din tid på sånna människor

2012-01-24 @ 23:25:55
Postat av: Anonym

habibti du behöver inte ens förklara för sånna idioter om inte har nåt annat att göra än att bedöma folk ! <3<3<3<3

2012-01-25 @ 21:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0